Praktijk Cervus is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op een zorgvuldige wijze in overeenstemming met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) vanaf 25 mei 2018 stelt.

Praktijk Cervus stelt in de begeleiding de belangen van de cliënt centraal. Voor een goede begeleiding is het noodzakelijk dat Praktijk Cervus een dossier aanlegt. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO/Wkkgz). Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over eventueel uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor de begeleiding noodzakelijk zijn en die Praktijk Cervus, na expliciete schriftelijke toestemming van de cliënt, heeft opgevraagd bij een andere zorgverlener, bijvoorbeeld bij de huisarts.

Praktijk Cervus spant zich in om de privacy van de cliënt te waarborgen.
Dit betekent onder meer dat: - er zorgvuldig wordt omgegaan (spelling) met persoonlijke en medische gegevens -ervoor gezorgd wordt dat onbevoegden geen toegang hebben tot de gegevens van cliënten.

Uw therapeut/counselor van Praktijk Cervus heeft als enige toegang tot de gegevens in uw dossier en heeft een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).

De gegevens uit het dossier kunnen voor de volgende doelen worden gebruikt:
- Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de begeleiding is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met expliciete schriftelijke toestemming van de cliënt, tenzij dit wettelijk anders is bepaald.
- Voor het gebruik van waarneming tijdens afwezigheid van de therapeut.
- Voor geanonimiseerd gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
- Een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat de administrateur een factuur kan opstellen.

Indien het wenselijk is dat er om andere redenen gebruikgemaakt wordt van de gegevens van de cliënt, dan zal de cliënt hierover eerst geïnformeerd worden en expliciet gevraagd worden om schriftelijke toestemming. U heeft te allen tijde recht tot inzage in uw cliëntendossier. U heeft te allen tijde het recht uw gegevens te laten verwijderen. De gegevens in het cliëntdossier blijven, zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist, 20 jaar bewaard vanaf de 18e verjaardag van de cliënt.

Uw privacy op uw nota, in geval van facturering

Op de nota die u ontvangt staan de volgende gegevens, zoals verplicht door de
belastingdienst: 1. Uw naam, adres en woonplaats
2. Een korte beschrijving van de begeleiding
3. De kosten van het consult
4. De datum/data van de begeleiding
De facturen worden beschermd verzonden. Hiervoor zal een wachtwoord gedeeld worden.
Op deze manier blijft uw privacy gewaarborgd.

BERICHT VERSTUURD!
IK NEEM ZO SNEL MOGELIJK CONTACT MET JE OP!

Privacy Verklaring